Prao dag på Ansia! ♥

Hejsan! Idag har jag praoat på Ansia i resturangen och i köket med min kompis Felicia och först när vi kom dit så fick vi lite frukost (Även fast vi hade fikat innan vi for dit) Och då kom även Wilma och Linuz och dom skulle också praoa där fast inte just på samma ställe. Men när vi hade fikat och pratat klart lite så satte vi igång med att "jobba" Det första vi fick göra var att skala morötter (Hur många vet jag inte, Men det var många och vissa var inte så frächa men dom behövde vi inte skala!!) I början vare väll ganska kul men det vart jobbigt efter ett tag ;P Men när vi hade gjort det så fick vi baka, Och då bakade vi kladdkaka :) Och medans den skulle vara i ugnen (Ca 50 min) Så fick vi hjälpa till att lägga ren disk där det skulle vara (Kände mig som en virr höna just då ;P ) Och sen vart det lunch, Och det var fisk, potatis och nån god röra (Tror jag att de va) Sen fick vi typ fortsätta lägga ren disk där det skulle vara om jag minns rätt, Men sen när kladdkakan var klar så fick vi ta ut den ur ugnen och låta den svalna och medans så fick vi gå ut i resturangen och plocka in alla glas, kaffe koppar, Kaffe fat, saft tillbringare mm. Och sen när vi hade gjort de så skulle vi he av dukarna all smuts och hänga dom på stolarna och sen torka borden rena och när vi hade gjort de så fick vi göra de lite fint på borden igen ;) Och sen minns jag inte så mycke mer men i alla fall sist av allt så fick vi gå till ett ställe där dom har rena hadukar och laka (Minns inte om det var nått mer) och där skulle vi vika handukar och lägga upp dom på hyllor. Sen minns ja inte så mycke mer av de som vi gjorde förutom att där vid ca kl:15:00 så fick jag, Felicia och Wilma åka med Maggan på lilla bagis och fika :) Och det var gött! Sen efter ett tag så for vi hem. Men nu tänkte jag bjuda på lite bilder sen vi var där :)
 

Jaa, De har i alla fall varit en rolig dag!! =)

Puss o Kram //Mickis<33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0